Handelsbetingelser
Vi opfordrer til, at du læser dem grundt igennem, inden du førertager dig et køb, eller bruger vores service.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.11.2021
1. Virksomhedsoplysninger
IT Løsningen ApS
Hovedvejen 181B
CVR: 42806935
2. Generelt
1. En fremsendt aftale som der betragtes som et tilbud, indtil der accepteres af begge parter. Via E-mail eller papirform.
2. Et tilbud hos IT Løsningen er gældende i 14 dage fra tilbuddets dato. Der tages selvfølgelig forbehold for prisændringer, vare som er udsolgt eller tastefejl.
3. Ydelser
1. Vores konsulent ydelser er normalt indenfor tidsrummet 10:00 – 17:00 på alle hverdage.
2. Konsulentydelser afregnes pr. påbegyndt time.
3. Ydelser uden for normal arbejdstid afregnes pr. påbegyndte time + 100%.
4. Kørsel afregnes pr. kørt km. – Hertil kommer eventuelt bro, færge eller flyudgifter tur/retur.
4. Installation og opsætning
1. Medmindre der er skiftelig aftale er, skal kunden selv stå for ansvaret for installationsforberedelser, herunder ligger særskilt edb-strækstrøm med samme jording til alle hardware enheder, som er sat på en separat EL-Gruppe.
2. Netværkskabling med andet nødvendige installation, et korrekt miljø der kan sætte krav til placering af udstyr samt støv og varme. Programmer til login og licens oplysninger kan vi kræve kundes tilstedeværelse. IT Løsningen er berettiget til at fakturere for ekstratid som kunne forekomme af at kundes manglende installation forberedelser eller tilstedeværelse.
3. Kunden er til enhver til ansvarlig for bortskaffelse af emballager af gammelt udstyr mm.
4. Efter én installation er kunden selv ansvarlig for at opbevare licensbeviser.
5. IT Løsningen kan ikke stå til ansvar til økonomisk og juridiske ved eventuelt manglende licenser på kundens indkøbte eller installeret software. Dette ville altid være kundes eget ansvar.
5. Dokumentation
1. IT Løsningen laver altid dokumentationen efter ethvert besøg hos en kunde. Vi bruger kun denne data intern. Vi opbevarer dette på vores egne servere i overensstemmelse af dataloven.
2. Hvis du som kunde ikke ønsker at der opbevaret eller dokumentere ville vi gerne modtage en e-mail hvorefter alt data vi har om kunde ville blive destrueret.
6. Fejl og mangler
1. Hvis der er fejl og mangler på udstyret som kunde har købt hos os. Skal kunde straks ved leveringen foretage en undersøgelse af leverance, og straks efter manglen er opdaget give IT Løsningen skriftlig besked herom.
2. IT Løsningen ville derefter valg ved det solgte blive afhjulpet eller ombytter på den manglede vare.
3. Har kunden ikke indenfor 8 dage efter leveringsdatoen gjort os opmærksom på manglende fejl på eventuelt opgave eller produkt. Kan IT Løsningen ikke tage ansvar for gældende fejl.
7. Ansvar
1. IT Løsningen fra skriver sig ethvert ansvar for tab eller skade af indtastede oplysninger, tab af ordre eller arbejdsfortjeneste. Det glæder også, hvis tabet skyldes systemnedbrud eller der er andre uvedkommendes adgang.
2. IT Løsningen kan ikke drages til økonomisk eller på anden måde ansvarlig for tab af data, arbejdsfortjeneste mm. Dette glæder også på vores Hosted services og Office 365.
3. IT Løsningen kan ikke drages til økonomisk eller erstatningskrav for eventuelle defekter på hardware samt software. Der ville ingen garanti eller reklamation på reparationer.
4. IT Løsningen kan ikke drages til økonomisk eller erstatningskrav for eventuelle måde for tab af data, ordre, tage arbejdsfortjeneste mm. Glæder også hvis IT Løsningen er leverandør af denne service. Det er kundens ansvar, og ville ikke kunne påføres IT Løsningens omstændigheder.
8. Priser og betaling
1. Alle priser på hjemmesiden er i danske kroner (DKK) og er eksklusiv moms (Hvis andet ikke er vist). Når du gennemfører et køb på hjemmesiden, ville beløbet på ordre først bliver trukket på dit kreditkort når ordren er sendt fra vores adresse.
2. Vores hjemmeside modtager betaling via Visa, Mastercard og Mobilpay. IT Løsningen betaler der gebyr der forekommer i gennem vores betalingsindløser. Kunden betaler selv eventuelle andre gebyrer, som ens egen kortudsteder skulle opkræve.
3. Betalingsbetingelser er netto kontakt – 8 dage. Der ville blive sent en faktura via mail eller betalingslink til kunden. Alt efter beløbet på orden og sælgers vundering.
9. Produkter
1. De produkter som bliver solgt, på IT Løsningen, kan kunden selv ændre på, i forhold til kundens behov og pris. Eventuelle fejl i kundens input eller valg, er ikke virksomhedens ansvar. Kunden kan dog altid henvendelse sig til IT løsningen for at få ændret en fejlindtastning.
10. Levering
1. Når kunden har gennemført betaling på en ordre, ville kunde få et pakkenummer, når ordren er blevet gennemført hos os. Her fra ville kunden blive viderestillet til den fragt leverandør kunden har valgt. Omkostninger i forbindelse med levering og fragtforsikring ville til en hver tid ligge hos kunden selv.
11. Fortrydelsesret
1. IT Løsningen tager ikke varer retur, medmindre andet skriftlig er aftalt. Når et tilbud er accepteret er aftalen indgået og
bindende. Kunden kan ikke annullere i gangsatte ordre.
12. Varens stand ved returering
1. Vareren som du gerne ville returnere, skal være i samme stand, som efter du fik varen leveret. Ellers ville du selv blive hæfte for den forringelse af varens stand. Det betyder altså at du må prøve vare ligesom du ville gøre i en fysik butik. Hvis dette overskides, ville der blive betrækket som at gøre vare i en dårligere stand end som den var da den blev leveret. Det er op til IT Løsningen at vurdere varens stand og værdi.
Du som kunde er selv ansvar fra forsendelsesomkostningerne.
Varene sendes til:
IT Løsningen ApS
Hovedvejen 181B
4320 Lejre
Att: Retur
13. Reklamationsret
1. Når du handler hos IT Løsningen, som forbruger, gælder reglerne for varekøb. Her gives der 2 års reklamationsret på produkter i forhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder kun for alle fejl af materiale og fabrikation. reklamation vedr. fejl og mangler skal meldes til IT Løsningen i rimelig tid efter du har opdaget fejlen. Rimelig tid anses for omkring to måneder. Ens reklamation frafalder ved at forkert elle ualmindelig betjening af det produkt du har købt.
14. Løsninggaranti
1. Vores løsningsgaranti gælder kun på vores timepris og fjernsupport. Løsningsgarantien gælder ikke på IT-abonnementer eller hvis kunden selv stopper servicen.
2. Løsningsgarantien gælder kun hvis vores supportere mener at de ikke kan lave kundens problemstilling. OBS Løsningsgarantien gælder kun på vores service, ikke på reservedele som kunne forekomme på en reparation af en computer, telefon osv.